Звучить як скрипка: Continental представив інноваційну аудиотехнологию без динаміків

Spread the love

Натхненна музичними струнними інструментами, компанія Continental розробила особливу автомобільну аудіосистему. Провідний німецький виробник замінює звичні гучномовці на актуатори, які генерують звук завдяки вібрації різних поверхонь в салоні автомобіля. Ця аудіосистема має безліч переваг порівняно з традиційною акустичної технологією: вона забезпечує чудову акустику, при цьому значно легше і менше за обсягом і відрізняється низьким споживанням електроенергії. Провідні фахівці, такі як відомий ландсбергський майстер струнних інструментів і фізик за освітою Мартін Шлезке, дають новим рішенням найвищі оцінки.
Невидима автомобільна аудіотехнологія може бути інтегрована в будь-яку модель автомобіля від седанів преміум-класу до невеликих електрокарів. Незалежно від класу автомобіля у водіїв дуже високі очікування від автомобільних аудіосистем, тому аудіосистеми часто вимагають багато колонок для 3D-передачі звуку. Система Continental без динаміків вирішує серйозне завдання, адже з точки зору розробників непросто поєднати всі джерела звуку в компактне і ефективне рішення.

«В епоху електрокарів автовиробники шукають інноваційні способи, щоб істотно зменшити вагу транспортних засобів та звільнити більше місця для пасажирів. У той же час від цієї мети не повинні втрачати дизайн і якість звуку. Ми подивилися на автомобіль як на музичний інструмент і застосували компактні актуатори, які взаємодіють з поверхнями в салоні для генерації природного 3D-звуку», – говорить Йоганн Гибл, голова напрямки інформаційно-розважальних технологій і підключення пристроїв Continental. Виклик полягає в тому, щоб максимально зрозуміти природу шуму та вібрацій в широкому сенсі, як джерело чудової акустики. «Зазвичай професіонали володіють експертизою або в автомобілях, або в акустиці, тоді як Continental об’єднав обидві сфери знань з виробничими ноу-хау», – додав він.

Звучить як скрипка: Continental представив інноваційну аудиотехнологию без динаміків — аудіо

Ставлення до автомобіля як до музичного інструменту
Традиційна висококласна автомобільна аудіосистема складається з високочастотних, середньочастотних динаміків і сабвуферів, а в оригінальний дизайн інтер’єру необхідно вписати акустичні колонки. З точки зору дизайну це не завжди доречно й зручно. «Відтепер не потрібно встановлювати динаміки з коливальними мембранами, оскільки в машині і так є всі необхідні поверхні для випромінювання звуку», – розповідає Дімітріос Патсурас, директор центру компетенції NVH у підрозділі інженерних сервісів Continental.

Звукові хвилі генеруються компактними механізмами (актуаторами), схожими на внутрішнє наповнення звичайного динаміка. Це перетворювачі, що складаються з магніту і котушки, які генерують мікроколивання. Однак замість коливальної мембрани, яка входить в конструкції динаміка в нинішньому розумінні, великі за розміром елементи та цілі поверхні в автомобілі реагують на сигнал для випромінювання звуку. «Якщо взяти для порівняння скрипку, то смичок і струни – це перетворювач. А струнотримач (міст) скрипки об’єднує джерело звуку (або датчик вібрації) з поверхнями в автомобілі, і разом вони формують музичний інструмент», – пояснює Д. Патсурас.

Звучить як скрипка: Continental представив інноваційну аудиотехнологию без динаміків — аудіо

Конкретні частини транспортного засобу відповідають трьом основним діапазонів частот. «Передня частина автомобіля підходить для генерації високих частот, а дверні карти, наприклад, володіють необхідними властивостями для середніх. Подібно іншим акустичним технологій для генерації низьких частот використовуються великі компоненти, в нашому випадку – такі як оббивка даху або задня панель», – продовжує Д. Патсурас.

Порівняно із звичайною високоякісною аудіосистемою автомобіля для вирішення Continental без динаміків потрібно в десять разів менше місця (або навіть менше). Для досягнення хорошого 3D-звуку традиційні автомобільні аудіосистеми високого класу можуть включати в себе 10-20 або динаміків. В результаті вага конструкції досягає 15 кілограмів, а загальний обсяг – 10-30 літрів. Нова акустична система Continental об’ємом в 1 літр може важити всього 1 кілограм. «Проте основною перевагою є якість звуку. Навіть фахівці з тонким слухом високо оцінили акустику нашої невидимою системи», – сказав Патсурас.

У демо-автомобілі концерн Continental також продемонстрував можливості масштабування системи – від недорогого варіанту з використанням трьох аудіоканалів, до системи середнього класу із застосуванням 4-6 каналів і преміум-рішення – до 12 каналів. Так, навіть передні сидіння можуть стати частиною системи, щоб посилити низькі частоти («баси»), надаючи пасажирам на задніх сидіннях новий досвід і відчуття звуку. Більш того, аудиорешение Continental без динаміків можна порівняти з акустичними системами преміальних виробників.

Звучить як скрипка: Continental представив інноваційну аудиотехнологию без динаміків — аудіо

Потенціал – більше ніж музика
Технологія звуку без колонок створює додатковий потенціал як для автомобільних аудіосистем, так і функціональних аудіо-концепцій. Зокрема, вона може застосовуватися в концепції «людина-машина» інструкцій для навігації або звукового сигналу індикатора.

Continental продемонструє свої мультимедійні продукти під час міжнародного Мотор Шоу (International Motor Show, IAA) у Франкфурті-на-Майні, в залі 5.1. стенд A07 / A08.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Яндекс.Метрика